Mentenanta roti de lant in mediul industrial

Mentenanta roti de lant in mediul industrial

Lantul cu role este format din rulmenti metalici mobili care trebuie sa fie lubrifiati corespunzator astfel incat sa se obtina durata maxima de functionare a lanturilor. Chiar daca multe transmisii care au viteza mica functioneaza prin lubrifiere cu succes sau pot functiona cu lubrifiere redusa dupa ce a avut loc lubrifierea initiala in fabrica, lubrifierea corecta prelungeste foarte mult durata de viata petnru fiecare transmisie cu roti de lant. Transmisia cu lant necesita lubrifiere din mai multe motite.

De ce trebuie sa lubrifiezi un lant industrial?

Un lant industrial ar trebui sa fie lubrifiat pentru a rezista la uzura articulatiilor dintre bucsa si bolt. De asemenea, pentru a fi amortizate corespunzator sarcinile de impact si pentru a se disipa toata caldura pe care lantul o genereaza trebuie sa se indeparteze toate materialele straine si lantul trebuie sa fie corect lubrifiat. In plus, mentenanta implica si lubrifierea suprafetei de contact existente intre roata de lant si lant. In plus, pentru a intarzia ruginirea si coroziunea este ideal sa te ocupi si de lubrifierea lantului.

Lubrifierea se face cu ulei mineral de cea mai buna calitate, care este curat si nu are aditivi si care curge liber la temperaturi predominante. Anumiti aditivi lasa in urma depuneri de lac sau rasini care au rolul de a preveni ca uleiul sa intre in lant. Uleiurile si unsorile mai grele sunt de obicei mult prea rigide pentru a intra in articulatile lantului si nu ar trebui sa fie utilizate.

Cu ajutorul unui sistem de lubrifiere corect realizat se va forma o pelicula de lubrifiere intre bolturi si bucsele care se afla in articulatile lantului. Este bine sa tii cont de vascozitatea lubrifiantului care are rolul de a afecta in foarte mare masura rezistenta peliculelor si capacitatea de a separa piesele aflate in miscare. Uleiul care are cea mai mare vascozitate ce curge intre placutele de articulatie a lantului si care umple spatiile aflate intre bolturi si bucse este cel care va prelungi cu mult durata de viata a oricarui lant industrial.

Vitezele care depasesc maximul si care sunt recomandate pentru ca lantul sa functioneze sunt indicate d eobicei de tabele speciale pentru pueri nominale. Functionarea lantului la astfel de viteze sau la viteze mai mari determina uzura prematura a lantului din cauza frecarii dintre bolti si bucse pe lant, indiferent de cat de mult ulei vei pune.

O transmisie cu lant trebuie sa fie protejata si contra conditiilor corozive si abrazive iar alimentarea cu ulei va trebui sa ramana necontaminata. Este recomandat sa aiba loc schimburi de ulei periodice.

Tine cont de faptul ca uleiul trebuie sa fie aplica tpe lungimea interioara a lantului, undeva pe marginile superioare ale placutei articulatiilor pentru ca accesul uleiului catre articulatiile aflate intre bolt si bucla este posibil exclusiv prin spatiile dintre placutele aflate in articulatia lantului.

Uleiul aplicat doar pe role nu va putea ajunge la articulatiile aflate intre bolt si bucsa si prin urmare nu va putea intarzia alungirea lantului determinata de uzura. Alungirea lanturilor in timpul functionarii rezulta din uzura suprafetelor lantului si nu din cauza rolelor. De aceea, atunci cand trebuie sa lubrifiezi un lant care are mai multe randuri, va trebui sa te asiguri ca lubrifiantul este direcitonat la fiecare rand de placute de articulatie. In aplicatiile care au transportor uleiul trebuie sa fie pus intre role si bucse dar si lant.

Exista mai multe moduri de a lubrifia un lant cu scopul de a transmite corect protectia pentru acesta si de aceea este important sa se tina cont si de recomandarile producatorului.

Close