Inca de la inceputul anilor 90 ’,SEO a fost folosit chiar de primele corporatii pentru a genera pozitii mai bune in randul motoarelor de cautare. Astazi, o campanie SEO este pur si simplu necesara pentru a mentine randurile, iar pentru stiri externe SEO este nemaipomenit.
Optimizarea motoarelor de cautare sau SEO, este un subset al termenului general „marketing cu motor de cautare” SEM. Aplicat corespunzator, optimizarea motorului de cautare permite site-ului sa nu fie vazut doar de motoarele de cautare, dar, atunci cand este introdus un termen de cautare, fie cuvinte cheie, fie expresii, ofera posibilitatea de a se clasa foarte sus in paginile cu rezultatele motorului de cautare. Paginile cu rezultate sunt de obicei o combinatie de rezultate naturale uneori numite organice, incluziuni platite directoare si anunturi cu plata pe clic PPC.
In prezent, Google detine peste jumatate din piata tuturor cautarilor. Daca va optimizati site-ul in asa fel incat sa aduca trafic de calitate, veti obtine rentabilitatea maxima a investitiei presupunand ca aveti un proces solid de back office. Si daca ati optimizat bine pentru Google, va veti clasa bine in celelalte motoare de cautare importante.
SEO poate si ar trebui sa fie un angajament cu norma intreaga. Domeniul de lucru depinde de site-ul si de nisa voastra. Acest lucru nu inseamna neaparat ca va trebui sa petreceti 40 de ore generand stiri externe – cu siguranta nu v-ati putea permite sa depuneti atat de mult efort – dar trebuie sa puneti la dispozitie un continut solid si o strategie de construire a linkurilor pe termen lung. Site-urile existente pot fi optimizate prin simpla aplicare a unui titlu corect textului care apare in bara albastra din partea de sus a ferestrei browserului si o meta descriere textului care apare adesea ca descriere in lista de rezultate.
Un prim pas critic pentru un plan SEO eficient este efectuarea unei analize competitive. De fapt, daca cautati in Google un termen sau o expresie cheie legata de domeniul si site-ul web cu stiri online, ar trebui sa va uitati la primele trei pana la cinci site-uri web care apar pe prima pagina a rezultatelor cautarii Google. Acestia sunt cei pe care trebuie sa ii intreceti. Acest lucru se datoreaza faptului ca, daca sunteti listat in primele 10 rezultate ale cautarii in Google, este posibil sa descoperiti ca site-ul web va primi un trafic semnificativ crescut presupunand ca aveti un termen de cautare competitiv.